Boek recensie: Team Mortis 13: Grafstemmen, Bjorn van den Eynde

In Grafstemmen gaan onze vrienden van Team Mortis weer op pad om een bijzonder mysterie op te lossen: eentje die verband houdt met het verleden van het team en in het bijzonder van Marco, de broer van Andreas en het voormalig liefje van Erika. Ieder van hen staat in dit boek een aantal bijzondere verrassingen te wachten, die je linea recta mee terugnemen in de tijd.

Jonge huurmoordenaars

Team Mortis wordt in dit boek afgestuurd naar Frankfurt, waar een jonge bende criminelen actief lijkt te zijn. Met nadruk op Lijkt te zijn, aangezien de gezagshebbers niets van een dergelijke bende kunnen oprakelen. Ironisch genoeg was het Marco die toch voet tussen de deur leek te krijgen bij deze bende, voor hij werd opgeroepen om Erika binnen de club te verkrijgen. Zodra de jongeren naar Frankfurt afreizen, proberen ze contact te krijgen met één van de leden, die sinds kort aan het twijfelen is geraakt. Erika krijgt een band met haar en krijgt een topje van de ijsberg te horen.

Moordlustige types

De bende van Frankfurt wordt blijkbaar ingehuurd door rijke criminelen, om kinderen van andere criminelen te ontvoeren en te vermoorden. Dat gaat per opbod, zo blijkt. In de loop der jaren hebben ze een aantal van zulke slachtoffers gemaakt, ieder van hen is op camera op brute wijze om het leven gekomen. Nu is er echter een andere moordenaar op pad, iemand die zich verkleed als ‘Mack the Knife’ en zich gedraagt als de seriemoordenaar die in het liedje wordt bezongen. De moorden zijn minstens zo grof en explosief, maar dit keer zijn de slachtoffers stuk voor stuk afkomstig uit de jeugdbende. Blijkbaar wil iemand wraak nemen om de groep… maar wie? Duidelijk is wel dat deze mysterieuze persoon grondig te werk gaat en gericht wraak neemt. Terwijl Team Mortis nog altijd zoekende is naar balans binnen de groep, moeten ze ook het dreigende gevaar afweren – en dat komt van meer kanten dan ze gedacht hadden!Ga direct naar Team Mortis 13: Grafstemmen op BOL.com.

Recensie over Team Mortis 13: Grafstemmen

In Grafstemmen is het vooral Erika die in de picture staat, zoals we eigenlijk wel een beetje gedacht hebben gezien de eerdere delen. De overige drie teamleden hangen er eigenlijk maar een beetje bij en sturen het verhaal zo nu en dan in de juiste richting. Dat is echt een element dat nog voor verbetering vatbaar is. Het verhaal van Grafstemmen is weer super spannend. Het boek heeft een heerlijk tempo, dat je snel bij de arm neemt en stevig meevoert in het mysterie. De uitleg schort een beetje aan geloofwaardigheid: er zijn nog al wat vragen die blijven hangen na de spannende ontknoping.

Score: 7

Informatie

Titel: Team Mortis 13: Grafstemmen