Game review: Gigantosaurus: Dino Kart

DIno Kart neemt jonge racers mee naar de wereld van Gigantosaurus, waar echte fans helemaal in kunnen verdwalen. Maar biedt het ook genoeg spelelementen voor minder grote fans? Hoe geschikt is deze racegame voor jonge gamers?

Eenvoudig

Plaatsnemen in een Gigantosauris Dino Kart is heel eenvoudig: je hoeft alleen maar gas te geven en af en toe het gas los te laten! Je kunt er zelfs voor kiezen om de computer voor je te laten sturen. Dat is natuurlijk super praktisch voor heel jonge gamers of voor mensen die de motoriek missen om de controller met twee handen te bedienen. Daarnaast biedt het wel wat extra opties beschikbaar. Zo kun je items oppakken die op de weg liggen, het camerapunt veranderen en zelfs driften. Maar ieder van die mogelijkheden zijn optioneel.

De wereld van Gigantosaurus

Het is logisch dat de complete game in de stijl en sfeer van Gigantosaurus is gegoten. Dino Kart ziet er fantastisch uit, met matching muziek en geluiden. Je hoort de stemmen die ook de originele tekenfilmserie heeft ingesproken, wat wel een pluspunt is voor de fans onder ons. Uiteindelijk kun je spelen als Rocky, Bill, Tiny, Mazu, Archie en later speel je ook Rugo, Cror en Totor (die een voertuig delen) en T-Rex vrij. Ieder van deze dino’s is razend enthousiast voor iedere race, waardoor het moeilijk is boos of verdrietig te blijven over een verloren potje. Kies gewoon één van de vijftien beschikbare kartbanen en laat je dino achter het stuur plaatsnemen! Het is leuk dat de banen dynamisch zijn en verrassingen/uitdagingen voor je in petto hebben.

Beloningen

Hoewel het racespel heel anders is dan de meeste kartspellen (je kunt elkaar bijvoorbeeld niet dwarszitten), is het wel leuk dat er bepaalde beloningen zijn ingebouwd om de jonge racers te stimuleren hun beste wieltje voor te zetten. Zo kun je dus een aantal dinoracers vrijspelen, maar zijn er ook tracks die je moet verdienen en zijn er in totaal 23 dino-badges die je kunt krijgen door bepaalde uitdagingen te voltooien. Ook zijn er nieuwe skins voor je voertuigen. Genoeg om te verzamelen, wat de herspeelbaarheid wat ophoogt.
Ga direct naar Gigantosaurus: Dino Kart op BOL.com.

Recensie over Gigantosaurus: Dino Kart

Is jouw jonge gamer een echte Gigantosaurus-fan? Dan zal hij zeker smullen van deze fraaie game. Voor niet-fans is het spel traag en biedt het weinig uitdagingen. De allerjongste gamers zullen trots achteromkijken als ze een track hebben voltooid met alleen gas geven en afremmen, maar voor een niveautje hoger zijn er toffere alternatieven. Je kunt het spel als 4-speler multiplayer spelen op één enkele console, wat het spelen met vriendjes mogelijk maakt of een leuke familie-avond gamen, maar de beloningen verdien je alleen met de single-player optie.

Score: 6

Info

Gigantosaurus: Dino Kart